Publications

Peer-Reviewed Journals

  • Püttmann, V. & Thomsen, S. L. (2024): Academics' Susceptibility to Disruptions of Their Research Productivity: Empirical Insights from the COVID-19 PandemicHigher Education, online first.
    DOI: 10.1007/s10734-024-01266-2
  • Püttmann, V., Thomsen, S. & Trunzer, J. (2023): Zur Relevanz von Ausstattungsunterschieden für Forschungsleistungsvergleiche: Ein Diskussionsbeitrag für die Wirtschaftswissenschaften in DeutschlandList Forum für Wirtschafts- und Finanzpolitik, 48(1-2), 53-75.
    DOI: 10.1007/s41025-022-00238-7
  • Püttmann, V., Ruhose, J. & Thomsen, S. (2022): Academics’ Attitudes toward Engaging in Public Discussions – Experimental Evidence on the Impact of Engagement ConditionsResearch in Higher Education, online first.
    DOI: 10.1007/s11162-022-09725-4

Non-Reviewed Journals

  • Püttmann, V. & Thomsen, S. (2022): Zwischen externen Erwartungen und Risiken: Die Beteiligung von Wissenschaftler*innen am öffentlichen DiskursLeibniz Campus, 27, März 2022, S. 50-53.
  • Püttmann, V. & Thomsen, S. (2021): Zwischen externen Erwartungen und RisikenUnimagazin 3|4, S. 60-63, Leibniz Universität Hannover.
    ISSN: 1616-4075

Discussion Papers and Work in Progress

  • Püttmann, V. & Thomsen, S. (2022): The Third Mission in the Academic Profession: Empirical Insights into Academic IdentitiesLCSS Working Paper No. 12, 2022, Leibniz Universität Hannover. More info
    DOI: 10.15488/11998
  • Püttmann, V., S. Thomsen & Trunzer, J. (2020): Zur Relevanz von Ausstattungsunterschieden für Forschungsleistungsvergleiche: Ein Diskussionsbeitrag für die Wirtschaftswissenschaften in DeutschlandHannover Economic Papers, No. 679 More info